2010-01-27

Suchý Miro, mokrý Žbiro

Kdysi dávno, když jsem ještě měl sílu psát recenze na vycházející desky, jsem recenzoval desku Mira Žbirky Dúhy a vzpomínám si, že mě na té desce zaujalo, že se tam několikrát objevil poměrně profláknutý textařský trik rádobypoetického kontrastu:

Tajnosľubná (text Kamil Peteraj): "voda horí, v ohni je mráz"
Niečo vymyslím (text Ján Štrasser): "suchý dážď a mokré slnko"
Už viem (text Ján Štrasser): "sladká ako soľ, slaná ako med"


Už tedy mi to připadalo blbé, ale Miro Žbirka si tu recenzi zřejmě nepřečetl ;), protože na jeho nové desce Empatia a tím pádem i ve všudypřítomném vysílání českých mainstreamových rádií se dá najít toto:

Tento song (text Miro Žbirka): "Suchý déšť a horký mráz"

Nevím, proč to Miro dělá, ale znervózňuje mě to! Navíc začínám mít podezření, že ta jména textařů jsou jen zástěrka a že už několik let generuje Žbirkovi všechny texty nějaký program - a bohužel ne příliš dobrý. Asi by to chtělo upgradovat na novou verzi!

Žádné komentáře: