2005-04-09

Venca Václavek a Původní Bureš na Harcovně

(2. 4. 2005, Rožnov p. R.)

Večer otevřel pochopitelně Venca Václavek. Až na výjimky hrál věci ze svých dvou sólových desek Písně Nepísně (Indies Rec, 2003) a Jsem hlína, jsem stroj, jsem strom (která vyšla taktéž u Indies, ale o 9 let dříve). Mimochodem, na jaro je plánovaná její reedice, rošířená o 3 zbrusu nové písně.

Podobně laděné vystoupění jsem viděl už loni, na festech v Mikulově a v Boskovicích. Tentokrát však byl Venca na pódiu úplně sám. A připadal mi tam spokojený, a v rámci svých možností i celkem komunikativní. Jo, abych nezapomněl, tou jedinou výjimkou byla píseň My dream z repertoáru domovského Dunaje (La La Lai, 1996)...

My dream, my floating dream
Getting lost lost in the steam
My dream is a clever boy
Never becomes to be somebody’s toy

Like me

Poté nastoupil Původní Bureš. Je to možná ostudné, ale pro mě to bylo jejich první živé vystoupení. Přece jenom bych řekl, že jejich hlavní domácí scéna je Praha a okolí, a na Moravu příliš často nezajíždějí. Byl jsem na ně zvědav, ale mé očekávání nebylo nijak vysoké. Jejich písně se mi nezdají nějak zvlášť sofistikované, a možná až příliš přímočaré. Možná taky proto vlastním ve své diskografii jen debutový Ples tapírů (plus Drobné radosti psychedelické kachny) z roku 1996, a raritní nahrávku Čajový obřad (2000).

Jestli počítám dobře, tak jsem prošvihl jak desky Ghost do domu a Sen noci indiánské, tak i aktuální Kůň s pěti nohama. Tak nějak jsem očekával, že nad aranžérskými fintami bude převažovat “živočišná” energie a “čistá radost z hraní”…

Chvíli mi to trvalo, ale nakonec jsem byl tou energií stržen taktéž a jen se nechal unášet proudem vytvářeným na pódiu Fumasem a jeho kumpány (violoncelistka promine). Tam, kde by jiní pomalu oznamovali konec vystoupení, tam Bureš vyhlásil přestávku. A po ní se jelo dál. A taky částečně do historie, takže zazněl i Dezertér, Malej Johny, Aleluja, Dívka, Zvěřinec a ostatní “zásadní” písně z první desky, tak i z Čajového obřadu…

Diskografii jsem obohatil o CD Sen noci indiánské. Je to dolis, který dodal Indies, ale jen jako samotné CD bez jakéhokoliv obalu. Takže jeho aktuální (provizorní) podoba prodávaná skupinou je pouze v papírovém obalu. No neberte to, za kilo…

Žádné komentáře: