2005-11-16

Aleš Bareš

Signifikantním itemem naší kontemporarity je medializování sekundárních informací, které tak maximalizují svůj impakt, ale současně metamorfují do nových identit, které nejsou zcela kompatibilní s jejich originální personalitou. Čiliže lidi furt kecají o tom, co viděli v telce, a nakonec to stejně nějak zmotají. Ale dneska to dělá kde kdo, tak co bych to taky nezkusil...

Totiž nedávno se v Reflexu Andrej Halada rozhorloval nad tím, že Leoš Mareš použil v BB obrat "Sofiina volba" a zřejmě ani neví, o co přesně jde. Ten komentář se mi zdál trochu přísný, ale teď se taky musím přidat. Vlastně nemusím, ale chce se mi. =)
V sobotu jsem si ke snídani pustil TV, a protože repríza Paskvilu s Living Room byla v tu chvíli ještě daleko, nakonec jsem zakotvil u Esa. (Sakra, teď jsem se podřekl, v kolik o víkendu snídám. =)
Úlohu hosta plnil Pavol Habera, ale ať plnil, jak chtěl, tak ji nenaplnil. Většinu času se tváři v tvář Pánovi kožichů tvářil zaraženě, a když už se vlivem vnitřního přetlaku (problémy s trávením?) odhodlal k nějakému komentáři, obvykle to skončilo televizní morseovkou. Ale alespoň jsme se dověděli, že Crazy Frog je "pekná píííp-čovina". =)

Zato Mareš nebyl k zastavení. Samozřejmě neví, že Habera není zákládajícím členem Teamu, ale to jsem ani nečekal. Dokážu pochopit, že nezná porotkyni slovenské Superstar Lenku Slanou (Nebo správněji Slanú? Pochopení mám asi proto, že ji taky neznám. =) a snad i to, že nezná Janu Hubinskou (přestože ta už hrála i v několika českých filmech), ale když mu Habera celou historii popsal a Mareš se na tu "Lenku Hubinskou" začal podrobněji vyptávat, už jsem zakolísal.
Kromě toho mi Leoš dopřál trochu escherovské závrati, kterou teď posílám dál. Budu totiž popisovat, že jsem viděl Mareše, jak Haberovi popisuje, co viděl v TV při předávání cen MTV. (A helemese - ona se mezitím vynořila aféra! / Díky FF!) Konkrétně ho zaujalo, že "kazašský moderátor Borat" používá češtinu.
Mareš se svou typickou důsledností všechny české citáty lehce zkreslil a pro jistotu hned v úvodu vysvětlil, že Borat nebyl opravdový moderátor, ale "jeden americký komik". Jméno "Ali G" vůbec nepadlo, takže nevyřčená otázka, jestli ho vlastně zná, zůstala viset ve vzduchu před televizí a hodnou chvíli se tam klepala. Teprve po několika minutách padla vyčerpáním a náš pes si ji odtáhnul za gauč k podrobnějšímu prozkoumání. Výsledky svého šetření ale zatím bohužel nedodal - to víte, podrobnosti jsou k dispozici vždycky až po pitvě.

Zpětně se nemůžu rozhodnout, jestli mám Barešův výkon zkritizovat nebo naopak pochválit. On totiž své neznalosti "všeobecného rozhledu" částečně přiznal, částečně zamluvil, část si vymyslel a u zbytku si asi ani neuvědomil, že mu něco uniklo - a to všechno podal takovým způsobem, že méně pozorný divák si žádných nesrovnalostí nevšimnul. Ovšem není právě tohle vlastně nejlepší ukázka Alešových moderátorských schopností? Vždyť od něho se pravdivé informace ani neočekávají... =)

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ali G je brit a žid.

Vít Čondák řekl(a)...

Právě - to ví asi všichni kromě Mareše. =)