2006-09-10

Když jsem takhle po ránu...

Tahle poznámka vlastně souvisí s předchozím zápisem. Když jsem poslouchal "In the Morning" od Razorlight, tak mi ten titulní kousek textu začal připadat trochu povědomý. Po chvilce pátrání jsem zjistil, že to je proto, že něco podobného už použili Razorlight v písničce "Kirby's House", která před časem vyšla na jedné kompilaci. Moment...! "Kirby's House" je přece i na té nové desce, jen nahraná v trochu jiné verzi!

In the morning when you know he won't remember a thing (Kirby's House)
In the morning, you know you won’t remember a thing (In The Morning)


Není to tedy ÚPLNĚ stejná věta, ale rozhodně je hodně podobná a Razorlight ji použili v podstatě třikrát. Tak nevím - buď to má být symfonický způsob psaní textů, kde se motivy vracejí v různých variantách (vlastně i ta melodie je taková... hm...?), nebo v tom prostě mají bordel a ta věta se jim vnucuje odněkud z podvědomí. Osobně bych si vsadil spíš na druhou variantu.

In the middle of the night
It feels alright but then tomorrow morning


Nic? Mi to tedy připadá jako hodně podobná formulace nebo by na to Razorlight spíš mohli rovnou navázat. Pokud jste to nepoznali, tak tohle je Sorted for E's and Whizz od Pulp a myslím, že to vrhá nové světlo na výrok Johnnyho Borrela, že v "souboji" Oasis a Blur fandil Pulp. Vtipné. Jen jestli se na něm ten jeho vzor nepodepsal trochu moc... =)

Já vím - jako odhalení nic moc. Popravdě řečeno bych o tom asi vůbec nepsal, jenomže tento týden Karl na MS do Jukeboxu zařadil mimo jiné track "In The Morning" (!!!) od Junior Boys. To už je myslím trochu moc! Je to nějaké znamení (že o tom mám napsat) nebo to je spíš globální spiknutí? A co Jan Tleskač a Jarvis Cocker? =)

(A mimochodem lidé, kteří si myslí, že Live Bed Show je romantická písnička skutečně existují!)

(Tento zápis vznikl na základě podnětu S.B. =)

6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

co jarvis? prece bloguje a podcastuje:-) viz myspace:-) myslim, ze se muze jen smat

Anonymní řekl(a)...

btw, ad "A mimochodem lidé, kteří si myslí, že Live Bed Show je romantická písnička skutečně existují!)"
no JASNĚ ŽE JE. romantická přece nemusí bejt jen anne geddes, kýče, růžovky, veselost, pidlikání, truhlo.-)))))

Anonymní řekl(a)...

jo AHA nejdriv bych si mela precist starsi posts (jarvis/romantika). no a o cem podle tebe je, stejne? a neni snad romanticka? stejne je.

Vít Čondák řekl(a)...

No tak možná to záleží na tom, co si kdo představuje pod slovem romantika. Já bych tam ale písničku o prostitutce, která má nejlepší léta ze sebou, asi nezařadil... =)

Vít Čondák řekl(a)...

Jinak ten systém psaní komentářů jako seriál se mi moc líbí.

Vít Čondák řekl(a)...

Fakt! =)