2005-03-07

Dlouhý temný čas svačiny orlů

Tohle je asi jenom pro adamsofily:
Minulý týden jsem si během svačení postupně znovu přečetl Dlouhý temný čas svačiny duše (Douglas Adams, samozřejmě =) a znovu jsem se vrátil k nevyřešené otázce "proč měl sakra orel na křídlech vytetované (!!!) kruhy?!"

Mám dojem, že se mi povedlo poměrně úspěšně zrekonstruovat celou zápletku knížky (včetně historky o manželce zmizelého pilota), ale orel mi celou dobu připadal jako rekvizita z nodických legend, takže jsem byl přesvědčený, že se to prostě týká nějaké legendy, kterou neznám. Chyba lávky!

Je to sice trochu potupa, když si člověk musí řešení přečíst na internetu (v deset let starém příspěvku v diskuzní skupině alt.fan.douglas-adams), ale na svoji obranu můžu uvést to, že jsem se nikdy nestaral o značení bojových letadel RAF.

(Ale nečekali jste, že bych sem tu pointu napsal naplno, že ne...? =)

Edit: Dost mě překvapilo, že Adams oficiální vysvětlení zakomponoval do nedokončené knížky Losos pochybností (The Salmon of Doubt). Škoda že mu to vysvětlování trvalo tak dlouho...

Žádné komentáře: