2006-01-31

Historie není co bývala

Včera jsem si na dobrou noc na chvíli pustil svůj oblíbený hudební kanál - rakouské GoTV. Už jsem tu o něm myslím kdysi psal a od té doby se nic podstatného nezměnilo, protože je tam pořád možné vidět a slyšet docela slušné množství indie skupin i Indie Chart - ale to trochu odbočuju.
Zrovna běžel pořad "Hosted by ...", kde různí hudebníci vybírají a komentují své oblíbené klipy. Chlapíka, který tam byl včera, jsem sice neznal, ale vybíral docela fajn věci.

Až došlo na Born Slippy od Underworld.

Asi si umíte představit, co k tomu říkal: "skvělý track", "Trainspotting", možná i "hymna devadesátých let" (detaily jsem zapomněl). Pak pustili klip. Ale sakra co to je?!

Místo klasické klasiky se na mě z TV začal sypat (po jednotlivých beatech) nějaký opravdu nudný remix (tak 2003?). Proč mi to dělají a radši nepustí originál? Tohle (vyslovujte tónem, který máte obvykle rezervovaný pro nález mrtvé myši ve spíži =) by se hitem nikdy nestalo, vždyť z originálu tam je slyšet snad jenom zpěv a celá původní gradující konstrukce je fuč! Kam se poděla úcta k originálu? No, že se vůbec ptám...

V tu chvíli jsem si totiž uvědomil, že tu originální verzi jsem jako klip neviděl už nekolik let. Vždycky, když na Born Slippy v nějakém pořadu dojde řada, tak teď pouštejí tenhle remix! (Pokud to tak v nějaké TV nefunguje, tak sorry, ale já jsem se s tím nesetkal.) Nevím, kdo přišel s tím nápadem, že se udělá remix a nová verze klipu, která se dá k dispozici všem televizím, ale rád bych ho dodatečně proklel. Když ten remix vyšel, tak jsem to nebezpečí podcenil (jinak bych tehdy zahájil protestní hladovku nebo tak něco =), ale teď to vypadá, že tím dokonale zabili ten originál. Takhle nenápadně se drolí pilíře devadesátých let (a já tam byl!) a pomalu se přepisuje historie. Nakonec by se mohlo stát, že až dojde řada na retro devadesátých let, že už je sám nepoznám! =)

Ale aspoň už mám přibližnou představu o tom, jak se cítili staří fanoušci Elvise, když si gramofirma objednala remixovou desku... Nebylo to nic moc.

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

yo a to mozna nevis, ze verze po ktere jsi zatouzil je taky remix!!! pred lety dodal muj bratranek dukaz.. original born slippy je docela jinaci song.. "hymna 90.let" je myslim NUXX remix.. ale mozna se pletu.

Vít Čondák řekl(a)...

No zdar! =)
Tak musím přiznat, že ve všech verzích Born Slippy (že by Darren Price?) se úplně dokonale neorientuju, protože jsem Underworld spíš míjel než potkával, ale v každém případě trvám na tom, aby pouštěli tu, kterou všichni pamětníci znají. Teda hlavně tu, kterou znám já! =)

Anonymní řekl(a)...

na born slippy je treba zapomenout.. underworld na svem webu vydavaji ted zajimava epka.. nabizeji ke stahnuti za prasule.. ale stoji to za to.. zni fakt hodne hodne dobre

Anonymní řekl(a)...

pah! zapomenout! xixi