2006-01-31

Historie není co bývala

Včera jsem si na dobrou noc na chvíli pustil svůj oblíbený hudební kanál - rakouské GoTV. Už jsem tu o něm myslím kdysi psal a od té doby se nic podstatného nezměnilo, protože je tam pořád možné vidět a slyšet docela slušné množství indie skupin i Indie Chart - ale to trochu odbočuju.
Zrovna běžel pořad "Hosted by ...", kde různí hudebníci vybírají a komentují své oblíbené klipy. Chlapíka, který tam byl včera, jsem sice neznal, ale vybíral docela fajn věci.

Až došlo na Born Slippy od Underworld.

Asi si umíte představit, co k tomu říkal: "skvělý track", "Trainspotting", možná i "hymna devadesátých let" (detaily jsem zapomněl). Pak pustili klip. Ale sakra co to je?!

Místo klasické klasiky se na mě z TV začal sypat (po jednotlivých beatech) nějaký opravdu nudný remix (tak 2003?). Proč mi to dělají a radši nepustí originál? Tohle (vyslovujte tónem, který máte obvykle rezervovaný pro nález mrtvé myši ve spíži =) by se hitem nikdy nestalo, vždyť z originálu tam je slyšet snad jenom zpěv a celá původní gradující konstrukce je fuč! Kam se poděla úcta k originálu? No, že se vůbec ptám...

V tu chvíli jsem si totiž uvědomil, že tu originální verzi jsem jako klip neviděl už nekolik let. Vždycky, když na Born Slippy v nějakém pořadu dojde řada, tak teď pouštejí tenhle remix! (Pokud to tak v nějaké TV nefunguje, tak sorry, ale já jsem se s tím nesetkal.) Nevím, kdo přišel s tím nápadem, že se udělá remix a nová verze klipu, která se dá k dispozici všem televizím, ale rád bych ho dodatečně proklel. Když ten remix vyšel, tak jsem to nebezpečí podcenil (jinak bych tehdy zahájil protestní hladovku nebo tak něco =), ale teď to vypadá, že tím dokonale zabili ten originál. Takhle nenápadně se drolí pilíře devadesátých let (a já tam byl!) a pomalu se přepisuje historie. Nakonec by se mohlo stát, že až dojde řada na retro devadesátých let, že už je sám nepoznám! =)

Ale aspoň už mám přibližnou představu o tom, jak se cítili staří fanoušci Elvise, když si gramofirma objednala remixovou desku... Nebylo to nic moc.
Okomentovat