2005-08-28

Ekografiti

Máme u nás čerstvě rekonstruovanou zastávku. Je cihlová a je omítnutá jemnou žlutou omítkou. Asi druhý den po dokončení prací sice někdo kousek té omítky na hraně zdi urazil, ale jinak zastávka relativně v klidu prosperovala. Až do tohohle týdne, kdy se na ní vyřádil nějaký začínající grafiti gang.

zastávka

No jo, mladí a blbí, povzdychnul jsem si. Ale pak jsem zpozorněl. To není počmárané fixem ani sprejem. Popošel jsem blíž. Tráva?!

detail barvy

Fakt! Ten den se okolo sekal trávník, takže se všude povalovaly rozšrotované chomáče trávy (jeden je na fotce ještě vidět uvnitř zastávky) a někdo dostal ten geniální nápad.

Osobně si myslím, že jsem se právě stal svědkem vzniku nového urban-trendu. Nebo aspoň suburban-trendu. =)
Mladí lidé na Ostravsku na tom prostě nejsou tak dobře, aby si mohli kupovat drahé spreje, a tak musí vystačit s tím, co najdou ve svém okolí. A právě tato nouze je dovedla až k plně přírodním materiálům. Objevené barvivo je levné, dá se najít doslova na zemi a přitom je snadno odbouratelné a nepůsobí žádné ekologické škody.

Řekl bych, že je jen otázkou času, kdy se kolem trávy (myslím třeba bojínek luční a podobné plevelnaté obiloviny) vytvoří specifická subkultura - tzv. "trávníkáři". Zatím píšou trávou jen tagy a jednoduché nápisy, ale brzy přijdou na řadu odvážnější výtvarné kompozice, a pak nevyhnutelně i hudba. Už teď jsem zvědav na první tracky nového stylu "lawn-hop". =)

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

hurrá v Česku jako prvním státě na světě přechází cyberpunk do reality (viz jeden z prvních cp filmů "Trávníkář")