Miloš Štědroň na webu časopisu Týden:
...pamatujete si Sandokana? Ten seriál? (...) Titulní melodie se shoduje s Monteverdiho mší. Náhodná, nicméně shoda v osmi taktech. Takových výpůjček najdete mnoho. Prvních čtrnáct tónů z Noci na Karlštejně od Karla Svobody, ono "Já ač mám spánek bezesný, mně včera sen se zdál", se shoduje s loutnovou tabulaturou ze šestnáctého století, kterou vydal Jiří Tichota v roce 1968. Tu krásnou mollovou dominantu hned tak někdo nevymyslí... Následují dva segmenty z Marseillaisy: "Řekl lásko má, já stůňu, svoji pýchu já jen hrál" a potom ještě kus trampské Ascalony. Ale nechme Svobodu spát, byl to vynikající hitmaker a jeho úlohou je umět ukrást správnou melodii ve správnou chvíli na správné místo. A to on dovedl výborně. Já o to také neustále usiluji.
5 komentářů:
Nestal se nahodou Svoboda skladatelem po precteni Capkova Foltyna?
Je, to jsem rad, zes na to narazil. Tak napriklad v pohadce Princove jsou na draka Andrlova zpiva Kdyby tak v palaci... atd. na melodii sakuprask ukradenou z Concierto de Aranjuez od Joaquína Rodriga. Tady je jedna z nejslavnejsich ceskejch pohadkovejch pisni v podani Milese Davise :-)
mimochodem, tentokrat Jaroslav Uhlir...
destroyer: Tahle část, jo? Neřekl bych teda přímo sakumprásk, ale ten hlavní motiv je jasný. =) Ale Šíp s Uhlířem myslím kdysi dávno měli na toto téma i nějakou scénku ("hudební skradatel"). Hlavní myšlenka byla "dva takty a pak je třeba přejít k něčemu jinému", takže je vlastně sympatické vidět, že se tím Uhlíř řídil i ve své praxi. =)
ty voe, karel svoboda zkopcil, co mohl... treba pul popelky je bohapuste vykradenej morricone.
pop.combat
Okomentovat