2006-09-12

Roman a duchové

Vypadá to, že minulý týden jsem poslouchal skoro samé "české" interprety. Milosh, Smutny a Roman. Možná jsem mohl přidat ještě někoho (Jelinek, ...?), ale nemůžu stihnout všechno. A všimněte si, že kromě "českého" jména mají všichni jmenovaní společný obor - elektroniku. Že by jméno mělo rozhodující vliv na žánrové směrování? =)
Milosh je asi dostatečně známý, takže toho klidně opomenu, Smutneho pro změnu nechám na recenzi panu Smutnému, a tak mi tu na holení zbývá Roman.

Roman: So Ghost? (2005)

Toho bych vlastně asi taky mohl vynechat, protože to hlavní si můžete přečíst v recenzi (nebo průvodci?) desky "So Ghost?" Pavla Zelinky na Freemusic (i linky na ukázky tam jsou), ale Roman Podeszwa (takže na Čecha zapomeňte! =) u nás zatím není příliš známý, a tak jsem si chtěl přiložit vlastní polínko.
Jak napovídá příjmení, tak Roman je ze všeho nejvíc Polák, pak taky trochu Francouz, žije v Německu a zpívá (především) anglicky - vítejte v EU! =)

Deska "So Ghost?" původně vyšla už na přelomu roku 2005, ale za hranice se dostává pomalu, což dost dobře nechápu, protože kvalitu na to má a není to žádný nesrozumitelný experiment. Takhle nějak by mohla znít deska "Selmasongs", kdyby Björk byla chlap - Roman dokonce v některých pasážích podobně chraptí. Jinak je tam všechno - nasamplovaný orchestr, ticho, elektronické zvuky, energie i úlety, kdy se ke smyčcům sebejistě připojí archaický zvuk levného FM syntezátoru. Největší problém desky je asi v tom, že nejlepší písnička je hned na úvod (Saving Juno) a další tracky zůstávají trochu ve stínu, ale ten rozdíl není nijak kritický. Až na samém konci čeká úkrok stranou - polská smyčcová miniatura "Modlitwa", která mi po delší době opět dává příležitost zmínit Tara Fuki. (Už jsem se bál, že to nepřijde. =)

Hvězdičkovat nebudu, ale kdyby vám to bylo málo, tak nějaké hvězdičky můžete mimo soutěž připočíst za název písničky "True Love Owes Us Shit".

Žádné komentáře: