2006-06-11

S Mateřídouškou za kopanou

Tak nám od pátku běží MS ve fotbale a poměrně uspěšně obsadilo všechna média, a tak snad bude snesitelné, když taky přiložím jedno off-topic polínko. Nemůžu přece zůstat pozadu za Reportem (mimochodem ta sbírka klipů Zdeňka Suchého zní jako dobrý nápad), Filterem nebo dokonce Mateřídouškou!

Fotbal v Mateřídoušce

(Omluvte sníženou obrazovou kvalitu, fotil jsem to mobilem a navíc přes sklo trafiky)

Všimněte si několika drobnosti: za postranní čárou stojí v černém rozhodcovském dresu prasátko (nebo spíše to bude samice), na trávníku okolo se povalují jablka a jedna sladkovodní ryba a v bublině vycházející z tribuny se píše: "Vám se ten fotbal jako líbí?"

V první chvíli jsem se nevěřícně smál, protože něco takového jsem v Mateřídoušce opravdu nečekal, ale pak mě napadlo, že jako doklad doby to je vlastně spíš smutné. Všichni na "kapříky" nadáváme nebo se jim smějeme, ale vlastně jsme si na ně už zvykli natolik, že tímhle obrázkem dětem říkáme, že je to prostě normální, že svět okolo je takový. Zřejmě se od doby, kdy jsme byl malý, dost změnil přístup k dětem. Naivní idelismus nahradil pragmatismus až cynismus. Těžko říct, co z toho je pro děti lepší, ale mě to tedy trochu zneklidňuje.

Doufám, že aspoň to mistrovství světa přece jenom trochu ideálů a fair play přinese. Ostatně "šéf Mezinárodní fotbalové federace Joseph Blatter je zatím s výkony rozhodčích na mistrovství světa nadmíru spokojen". Tak snad to vydrží bez rybářů a sadařů až do konce - a pokud možno s delší účastí naší reprezentace. =)

Žádné komentáře: