2006-06-17

Co dělat v Paskvilu, když člověk nežije

Především díky tzv. fotbalové tragikomedii dnešek za moc nestál, takže by bylo vhodné přijít s něčím pozitivním, ale bohužel... Kromě problémů RaP, které se řeší jinde, má totiž problémy taky Paskvil (no, "problémy" asi není dost výstižný popis) a mě docela zaráží, že to zatím nikdo neřeší. To je na tom Paskvil opravdu tak špatně, že žádnému médiu nestojí ani za článek?

Já jsem Paskvil sledoval celou dobu, co vysílá. Ne úplně pravidelně (on se taky neustále měnil vysílací čas do pořád horších a horších časů a poslední dobou dost kolísal i čas sobotní reprízy), ale nikdy se mi nestalo, že bych se nepodíval na díl, na který jsem v TV narazil. Teď bych asi mohl začít vypočítávat, kolik skvělých klipů, které se jinde nevysílají (a tím myslím třeba i hudební satelitní kanály!) Paskvil uvedl, s kolika zajímavými a méně známými skupinami mě (nás?) seznámil, ale to by asi bylo zbytečně dlouhé.

Podstatná je spíš zpráva, která se objevila na diskuzním fóru Paskvilu:

9. 6. 2006 01:44

Ano je to tak. V desátém roce své existence, vám bohužel musíme oznámit,že PASKVIL definitivne KONČÍ.

Ptáte se asi proč?

Důvod, alespoň ten oficiální, je nízká sledovanost. Napadne vás asi, že to není nic neobvyklého, když premiéry jsou většino kol půlnoci. Ano, máte pravdu, sledovanost pořadů vysílaných kolem půlnoci,se často rovná statistické nule. Možná vás i napadne, že sledovanost naší reprízy vysílané v sobotu v poledne, bude lepší. Ano, i v tom máte pravdu. Je celkem ucházející. Nicméně je to přeci "jen" repríza, a ta se do tabulek, rozhodujících o bytí či nebytí pořadů v ČT nepočítá. Nezní vám to logicky? To nevadí, pánům dramaturgům to jasné je a očividně jim nezbývá nic jiného než pořad zrušit.
V televizi je přeci řada dalších pořadů v kolonce hudebně-kulturní. A
ten Paskvil se přeci o nich až tak moc neliší.

Pardon, za trochu subjektivni ironické noty, nicméně holá realita nám jiné možnosti nedává.

Pokud vám vadí, že vám Paskvil z obrazovky zmizí, nepište to nám, ale těm, kteří o tom rozhodují. My jsme bohužel malí páni, abychom mohli něco změnit.

Níže najdete email na pár lidí, kteří o programu ČT skutečně rozhodují.

info@ceskatelevize.cz

Všem těm, pro které Paskvil něco znamenal a dívali se na něj pravidelně či jen příležitostně děkujeme za přízeň a letitou - ať už vyjádřenou, či nevyjádřenou - podporu. Měli jsme vás rádi.

Paskvil Team


Pokud je to opravdu definitivní, tak to bude obrovská ztráta, protože Paskvil je (byl?) jediným hudebním pořadem pro řekněme "fanoušky náročnější pop music".

Když se na to snažím dívat z odstupu (a z pohledu evoluční teorie =), tak si říkám, že pokud má tenhle hudební a vůbec kulturní proud dostatečnou podporu, tak se časem musí objevit jiný pořad, který na Paskvil svým zaměřením naváže, protože Paskvil taky nebyl prvním pořadem tohohle zaměření v Č(S)T (Point anyone?) a diváci si to nakonec (za jak dlouho?) vyžádají, ale pesimistický pohled na věc mi taky říká, že to není zdaleka jisté.

Mám takový dojem, že celá historická linie hudebních pořadů, která prozatím končí Paskvilem, byla dílem poměrně úzké skupiny nadšenců, kteří se prostě rozhodli trochu zušlechťovat českou hudební scénu a že to za ně hned tak někdo neudělá.

Takže co teď s tím? Budeme čekat, jak to dopadne, nebo je zkusíme podpořit? Nebo je diváků Paskvilu opravdu tak málo, že nemají šanci nic změnit?

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Podpořit! Podpořit! Sice jsem Paskváč neviděl asi rok - tedy od doby, co bydlím na bytě, kde je k televizi omezený přístup, ale bavil mě. Bavily mě i jeho opakované konce.

Anonymní řekl(a)...

Paskvil byl pro mně jedním z mála pořadů, které jsem v tv sledovala. Se zaujetím. Máš pravdu, přivedl mě k spoustě zajímavých kapel, k hudbě, která se bohužel v českém éteru jen tak neslyší a tak mě zpráva o jeho ukončení dost otrávila. Je to už několikerý pořad, který se mi na čt líbil a který se ruší. A myslím, že stojí za protest a podporu.