2020-09-19

Roztomilí kolorovaní lidé

Koncem minulého roku jsem dostal za úkol vylepšit a obarvit pár záběrů z válečných týdeníků, což se ukázalo jako docela tvrdý oříšek, protože jejich kvalita byla poměrně nízká a šlo to dost pomalu. Utvrdilo mě to v přesvedčení, že pro kolorování by bylo praktičtější mít nějakou specializovanou aplikaci, kde by člověk jen kreslil barvy a všechno ostatní by se přepočítávalo automaticky, a tak jsem se do toho koncem ledna přece jen pustil a v následujících měsících vyrobil program jménem Tinterr.

Není to zrovna Photoshop, ale dá se s ním rychle přeskakovat po políčkách a barvit je, zatímco Frankensteiner2 se snaží na pozadí počítat barvy na sousedních políčkách. Během ladění mi padl pod ruku film Roztomilý člověk, a tak jsem program zkoušel na jedné jeho scéně (featuring Oldřich Nový, Ferenc Futurista a Karel Hašler), ale nevyhnutelně to skončilo špatně - čím jednodušší bylo kreslení, tím pečlivěji jsem se snažil opravovat různé drobné barevné odchylky (nosy, uši, rty), takže se to celé strašlivě protáhlo a několikrát mě to přestalo bavit, ale nakonec jsem to přece jen dorazil do publikovatelné podoby.

Pak mě ještě napadlo, že by se to možná dalo vylepšit některou z nových aplikací založenou na neuronových sítích, a tak jsem použil DAIN-APP a nechal ji přepočítat celou scénu na dvojnásobnou frekvenci (z 25 FPS na 50 FPS), což tomu dodalo trochu živější podobu, ale současně to vyhladilo většinu přirozeného filmového šumu, takže obraz působí poněkud sterilně.

Pro zajímavost se můžete mrknout i na video, kde je vidět pouze holá barevná maska. Z něho jsem si odnesl ponaučení, že současná verze Frankensteinera je při hledání podobných oblastí oproti první verzi sice výrazně rychlejší, ale taky je až příliš divoká, takže má tendenci zanášet barvy na nesprávná místa (někdy by bylo méně více) a následná korekce spolehlivosti to všechno nezachrání, takže to bude chtít pro přepočty sousedů zkusit ještě jiný přístup. Uvidíme, jestli to bude s verzi 3 lepší... =)

Žádné komentáře: