2007-04-01

Hihihi, Rýšo

Já mám Richarda Krajča jako textaře docela rád, i když mám dojem, že své texty píše příliš na efekt, takže za okázalou slovní fasádou je pak význam buď ukrytý příliš hluboko (Obchodník s deštěm!), nebo úplně chybí (Sněhurkám).

O to víc mě ale zaráží, že člověk, který mluví většinou až nepřirozeně spisovně a zakládá si na svých textech, zahájí chat na Lidovkách větou "Omlouvam se,ale budu psat bez hacku a carek, at toho stihnu vic." Hm, to teda musela být časová úspora...

Když pak v textu odhlédnu od očividných překlepů, které se v rychlosti můžou vloudit každému, tak kromě diakritiky Richardovi ve větách často chybí i interpunkce, občas netrefuje shodu podmětu s přísudkem ("Thálie se povedli") a myslí si, že "respekt už si vydobili". A kromě toho používá slovo "hihihi". (Zlatí smajlíci! =)

Já vím, že pravopis není všechno, jenže něco takového bych čekal spíš od Milana Špalka nebo možná Ewy Farne. Přední český textař by měl ale přece s jazykem umět zacházet - pokud tedy někdo takový může při plném vědomí použít ve svém textu obrat "s kufry plných něhy".
Okomentovat